Wielu miłośników pojazdów sportowych uważa, że katalizator jest zbędnym elementem, który pogarsza parametry pracy pojazdu. Z uwagi na aktualnie obowiązujące normy nie możne jednak z niego zrezygnować. W samochodach tuningowanych najlepiej sprawdzi się katalizator metalowy sportowy. Istotne jest to, aby był on wykonany z wysokiej klasy stali, która będzie odporna na korozję, a także uszkodzenia mechaniczne. Taki element kosztuje zwykle nieco więcej, jednak jest on wyjątkowo trwały, dzięki czemu posłuży o wiele dłużej.

Czym różni się katalizator sportowy od zwykłego?

Katalizator sportowy doskonale wpływa na charakterystykę obrotów. Opór odczuwalny jest jedynie na poziomie tłumika. W standardowych wersjach turbulencje mają miejsce tuż za katalizatorem. Przekłada się to na wyższą wydajność silnika, a także efektywniejsze odprowadzanie spalin. Należy również dodać, że wersje sportowe produkowane są zwykle z wkładem metalicznym. Sprawdza się on o wiele lepiej niż ceramiczny, gdyż stawia on mniejszy opór.

Jak wybrać odpowiedni katalizator?

Wiele osób nie ma pojęcia, czym są europejskie normy emisji spalin. Są to przepisy określające ilość toksycznych związków, które mogą być emitowane przez pojazd do otoczenia. Wybór uzależniony jest to typu pojazdu, a także rodzaju silnika. Najprościej dopasować jest część do roku produkcji auta. Katalizator euro 4 diesel przeznaczony jest do samochodów produkowanych między rokiem 2005-2009. Katalizator euro 5 diesel może być montowany w pojazdach, które zostały wyprodukowane w latach 2009-2014.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *